Atunci când a apărut
NIVEA, în urmă cu 100 de ani, aproape întreaga muncă de cercetare era făcută de numai trei persoane: Dr. Oscar Troplowitz, Prof. Paul Gerson Unna şi Dr. Isaac Lifschütz.
Astăzi, lucrurile s-au schimbat complet. În prezent, printre angajaţii noştri se numără peste 850 de oameni de ştiinţă, iar Centrul de Cercetare a Pielii din Hamburg este recunoscut drept unul dintre institutele ele mai avansate din lume.
“Cercetarea pielii a fost dintotdeauna unul dintre elementele din formula noastră de succes", susţine Dr. Horst Wenck, vice-preşedintele departamentului de cercetare. "Este un lucru evident atunci când priveşti modul în care am dezvoltat. “Una dintre primele noastre realizări a fost dezvoltarea unei emulsii stabile apă-în-ulei, Eucerit, care a constituit baza pentru crema NIVEA. Iar aceasta ne-a propulsat în epoca modernă a îngrijirii pielii.De-a lungul anilor, importanţa acordată cercetării ne-a condus la descoperiri legate de îngrijirea pielii care astăzi sunt considerate adevăruri sau soluţii universal valabile. Crema pentru piele, loţiunea de corp, produsele de plajă cu factor de protecţie solară, aftershave-urile fără alcool, spray-ul cu pompă, produsele de îngrijire pentru pielea matură, produsele anti-age cu Q10 - toate acestea şi multe altele au fost lansate de NIVEA. Dar înaintea să inventezi produse revoluţionare ca acestea, trebuie să-ţi pui întrebările potrivite.
“Pe de o parte, analizăm preferinţele consumatorilor - care sunt aşteptările şi cerinţele lor legate de îngrijirea pielii? Pe de altă parte, analizăm în detaliu fiecare aspect legat de piele. Apoi, pe baza a ceea ce ştim despre piele, ne întrebăm: ce anume va sprijini sau stimula procesele naturale ale pielii?"
“Combinaţia acestor două elemente ne dă posibilitatea să creăm produse noi, inovatoare pentru îngrjirea pielii."Dezvoltarea unui produs nou este un proces laborios, care necesită ani îndelungaţi de cercetare. Şi asta se datorează faptului că, deşi ne dorim cu toţii produse care să ne facă să ne simţim bine în pielea noastră, cerinţele individuale de îngrijire a pielii sunt determinate de numeroşi factori, precum tipul de piele, rasa, sex, vârsta, cultura şi locul în care trăim. Din acest motiv, fiecare produs NIVEA este testat pe un mare număr de persoane diferite, în situaţii diferite, înainte de fi pus în vânzare.
La toate acestea, se adăuga faptul că produsele noastre trebuie să fie supuse unor teste detaliate în ceea ce priveşte siguranţa şi eficacitatea. Chiar şi detalii în aparenţă minore, cum ar fi uşurinţa cu care un ambalaj se deschide sau se închide sunt testate intensiv. În plus, deoarece suntem împotriva oricărei testări pe animale, cercetările se bazează pe minunaţii noştri voluntari sau pe tehnici de laborator avansate, cum ar fi culturile de celule. După cum afirmă Dr. Wenck “de la ideea iniţială a unui produs până la lansarea sa pe piaţă pot să treacă trei, cinci sau chiar mai mulţi ani. Nu se fac compromisuri când e vorba de calitate." După spusele Dr. Wenck, viitorul în îngrijirea pielii se anunţă "cel puţin la fel de spectaculos cum au fost ultimii 100 de ani. Noi lucrăm deja la o nouă generaţie de ingrediente active care vor îndrepta cercetarea în domeniul pielii spre o nouă dimensiune."
Care va fi următoarea descoperire majoră legată de îngrjirea pielii? Lăsăm timpul să decidă...